میدونید هدایای تبلیغاتی چیه و چه تأثیری بر جلب مشتری داره؟ قبول کنین که همه ما عاشق دریافت هدیه هستیم. تخفیف و هدایایی که دریافت می کنیم، حال مون رو خوش می کنه. همین حسه که بازاریابان رو به طرف تهیه و تدارک هدایای تبلیغاتی می بره. اونا از احساس ما نسبت به هدایای تبلیغاتی استفاده میکردن و کاری می کنن که بیشتر درباره محصول و برندشون صحبت کنیم.

فرقی نمی کنه که بازاریاب سایت معتبر آمازون باشین یا این وظیفه رو در فروشگاهی خواروبارفروشی مسئول هستین، در هر حال باید بدونین هدایای تبلیغاتی چیه و به کمک اونا افزایش فروش و جذب مشتریان تازه رو رقم بزنین.

هدایای تبلیغاتی قبل از فروش

وقتی شرکتای مختلف واسه اولین بار محصولی تازه رو روونه بازار می کنن، معمولا نمونه هایی از محصول رو به طور رایگان در اختیار مشتریان قرار میدن. فرقی نمی کنه که این محصول جدید پیتزا باشه یا عطر، این ایده واسه تموم اجناس مصرفی اجراییه.

واقعیت اینه که همه ما اجناس رایگان رو دوست داریم و وقتی شرکتا به شکل هدایای تبلیغاتی، محصولی رو رایگان در اختیارمون می ذارن، واسه یک بار هم که شده اونو امتحان می کنیم. اگه خوش مون بیاد مصرف و خرید رو تکرار می کنیم و اگه نه، دور اونو خط می کشیم.

پس این فکر بازاریابان در اهدای قبل از فروش بسیار هوشمندانهه. شرکتا معمولا هدایای تبلیغاتی شون رو در اختیار مشتریانی که هدف گذاری کردن، قرار میدن. این مشتریان در مغازه های مقصد و مورد نظر بازاریابان مشغول به خرید هستن و با اهدای نمونه رایگان و بقیه شکلای مختلف هدایای تبلیغاتی با اجناس آشنا می شن.

بسته های رایگان از محصول

در بعضی محدوده های زمانی، بعضی مغازها مثل آمازون، بسته ای رایگان از اجناس مثل کتاب به مشتریان پیشنهاد می کنن. شاید به نظر برسه که این پیشنهاد پیش از اونکه تبلیغی واسه فروش بیشتر باشه، باعث ضرر ناشر، نویسنده و سایت می شه، ولی باید بگیم که اصلا این طور نیس.

تجربه نشون داده که اینجور ترفند تبلیغاتی ای موجب می شه تا مخاطبان با مطالعه بسته رایگان درباره بقیه آثار نویسنده کنجکاو شه و به دنبال تهیه اجناس بیشتری باشن. این علاقه بوجود اومده در مخاطب، درنهایت باعث می شه تا مشتریان به طرف خریدهای بعدی و بعدی پیش برن.

مثلا در آمازون این روش از هدایای تبلیغاتی معمولا واسه کتابای پرفروش انجام می شه و مخاطبان به دلیل جاذبه ی این آثار حتی پس از خروج شون از حالت هدیه و رایگان، اونو می خرن.

فروش کالای جانبی

بعضی وقتا هم شرکتا با ارائه بُن تخفیف و یا کالاهایی به شکل نمونه و رایگان، باعث جذب مشتری به طرف مغازها می شن. وقتی مخاطب با پای خودش به مغازه بیاد، کارکنان بخش فروش به اونا اجناس دیگری رو هم پیشنهاد می کنن و مشتریان رو با شکلای مختلف در رابطه دیگر آشنا می کنن.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   هزاران کاری که باید می کردم….. 

مثلا فروشگاهی که به مشتریان بُن تخفیف خرید لوسیون خاصی رو پیشنهاد می ده با حضور مشتری واسه دریافت این هدیه تبلغاتی در مغازه، پیشنهادهای جور واجور دیگری هم در اختیارش می ذاره. یعنی به کمک هدایای تبلیغاتی، بازاریابان اقدامی مهم رو به ثمر می رسانند: باز کردن پای مشتری تا آخرین مقصد فروش.

افزایش حسن معروفیت

با استفاده از برگزاری کمپینای تبلیغاتی و اهدای جوایز و هدایا در شکلی عام و گسترده، شرکتا حسن معروفیت پیدا می کنن. همه درباره اونا صحبت می کنن و بر سر زبونا خواهند افتاد. باید بدونین که هدایای تبلیغاتی چیه و چیجوری باید فرایندهای اونو مدیریت کنین.

اهدای جوایز، تخفیفا و… به شکل حمایت گری برنامه های تلویزیونی و رادیویی و… باعث افزایش روزافزون معروفیت برند می شه.

نکات تأمل برانگیز

  • اگه بدونین هدایای تبلیغاتی چیه و چه کمکی به شما می کنه، به کمک اون شبکه های ارتباطی خود رو با مخاطب گسترده می کنین و می تونین از راه شبکه های اجتماعی این موندگاری رابطه رو تضمین کنین.
  • به کمک هدایای تبلیغاتی می تونین با مخاطبان و مشتریان پنهون رابطه برقرار کنین و واسه ادامه رابطه و رفت و امد روی اونا حساب کنین.
  • هدایای تبلیغاتی در عین حال که روشی بسیار مؤثر در جذب مخاطب هستن، هزینه کمی دارن و مدیریت مراحل جلو بردن اقدامات بازاریابی لازم واسه اونا بسیار ساده و قابل پیش بینیه.
  • هدایای تبلیغاتی باعث می شن تا دور وحوش محصول تون هیجان و صورت بگیره. مخاطب از اون به هیجان میاد و بر سر زبونا می افتین.
  • جدا از اینکه جذب مخاطبان، هدایای تبلیغاتی می تونن روش مناسبی واسه تشکر از مشتریان و همراهان برند و محصول تون باشه.
  • برخلاف بقیه روشای تبلیغاتی و بازاریابی، ساختار این نوع بازاریابی در فروش بسیار ساده س! و لزومی به صرف وقت و علم ویژه ای نداره.
  • همه از دریافت هدیه و جایزه و از اون مهم تر برنده شدن در قرعه کشی و… لذت می برن. پس با اهدای جوایز و برگزاری قرعه کشیا می تونین نقش مهمی در ایجاد جاذبه و هیجان بین مخاطبان تون داشته باشین.
  • با دادن هدایای تبلیغاتی بین مشتریان تون حرف و ارتباطی مشترک ایجاد می کنین و اونا رو به هم پیوند میدید. با این کار شبکه تعاملات شما با مشتریان بزرگ و بزرگ تر میشه.




دسته‌ها: آموزشی